Blogger yes I am

Var idag kallad till ett möte med högsta ledningen på jobbet. Det gällde bland annat min blogg. Mycket obehagligt. Hur hade de kunnat hitta hit!? Före mötet gjorde jag en blixtgenomgång av mina bloggar för att vara så förberedd som möjligt. På vägen till korsförhöret tänkte jag på mamma och på julen och vilken skam det skulle vara för familjen om jag slängdes ut i vinterkylan på grund av detta. Hur kunde jag förklara?

Inledning på samtal mellan mig och hög chef:

Hög chef:
- Välkommen Tom
Jag:
- Jag tar tillbaka allt
Hög chef:
- Din blogg?
Jag:
- Förlåt!
Hög chef:
- Vi har läst den. (harkel) Jo, det är ju så att vi har en egen blogg här på företaget
Jag:
- Jasså?
Hög chef:
- Precis, det är inte så många som känner till det. Vi skulle helt enkelt behöva en person som bloggar där regelbundet. Vi tror du är den rätte för det uppdraget
Jag:
- Åh
Hög chef:
- Vi räknar med att du börjar direkt efter jul?
Jag:
- Men vad ska jag blogga om?
Hög chef:
- Precis det du gör nu
Jag:
- Om typ papper?
Hög chef:
- Typ papper
Jag:
- Okej, det kan jag göra (fruktansvärd lättad)
Hög chef:
- Bra, tack Tom. Då går vi vidare...

Yes! Jag är ett steg närmare bloggare på heltid. Snart kan jag bara sitta och mysa här hela dagarna med sköna magasin och blogga över en dubbel espresso. Ska förresten fråga om jag får blogga från ett fik på Kungsholmen. Vi snackar ju våren här!

Kommentarer
Postat av: Ester

Grattis! :-)

2007-12-13 @ 21:18:13
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fasen vad avis jag blir!! Jag fösökte införa en blogg på vår webbplats, men det blev inget. Däremot skulle jag nog bli lite skakis om ledningen hittade min blogg. Kanske mest för intensiteten jag stundtals har i mitt bloggande...

2007-12-13 @ 21:20:25
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Anonym

Ester: Tack, det blir en utmaning.
Hanna: Det är klart ni borde, om du jobbar med språk! Tjata. :) Ja du skriver riktigt mycket, tror nog ledningen mest skulle bli impad...

2007-12-13 @ 21:40:32
Postat av: Anja

Fan vad grymt brorsan! Nu blir jag riktigt avis! Betalt för att blogga. På jobbet. De vet inte vad de ger sig in på.

2007-12-13 @ 22:41:56
Postat av: Jerk

Alltså..många på mitt jobb läser min blogg..inklusive VDn, men jag får fan inget sånt erbjudande..jag måste byta arbetsplats..får nog traska över till andra sidan korridoren ;)
Grattis till den nya uppgiften..får du en ny titel nu också? Master blogger? General Blogger? Eller något sånt..

2007-12-13 @ 22:50:15
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Smul

Vad roligt!

2007-12-13 @ 23:34:21
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: Nellie

En klapp på axeln och en gratulation är väl på sin plats!

2007-12-14 @ 00:32:10
URL: http://omeloo.blogg.se
Postat av: Petra

Grattis! Ingen dålig julklapp!

2007-12-14 @ 10:28:05
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Nonkomform

Grattis, Grattis.

2007-12-15 @ 12:31:55
Postat av: Tom

Tack!

2007-12-15 @ 17:59:51
Postat av: Lillaq

Ah... Skrämmande ;) Grattis! Själv får jag en del kommentarer att min egna lilla anspråkslösa blogg är tråkig. Och ja, det stämmer men jag är ju tråkig ;)
Lycka till och god jul dessutom.

2007-12-16 @ 14:57:39
Postat av: Tom

Faktiskt lite skrämmande.. Man får se det som en kul grej bara. Tråkig? Det tycker jag inte. Du tar ju upp en del allmängiltiga frågor vilket jag tycker är rätt. Ska försöka bättra mig och kommentera.

2007-12-16 @ 18:46:33
Postat av: Blingbling

Jag hade pissat på mig om chefen hittat min blogg. Men denna historia slutade riktigt lyckligt. Rock on Tom.

Ska du blogga på Kungsholmen kan jag komma och göra dig sällskap. På Gerdas när solen börjar värma haha.

2007-12-16 @ 19:30:56
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Tom

Ja vilken dröm det vore. Kan bli vissa problem att motivera bara.. Kommer försöka såklart :)

2007-12-16 @ 20:25:39
Postat av: marla

Grattis! Fan vad grymt! Typ det jag alltid drömt om.. :)

2007-12-16 @ 20:52:39
Postat av: Tom

Ja, det blir ju inte heltid direkt, men roligt att de satsar på en sån grej. Startar väl upp så får vi se..

2007-12-16 @ 21:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0