Drottningen av kön

image54

- Det är ju så härligt när man kan överraska sig själv. Så kanske Ernst Kirchsteiger skulle ha sagt. Jag är positivt överraskad av att den anrika kulturtidskriften Ottar ligger på mitt skrivbord. Ottar är närmare bestämt en tidning om sexualitet och samhälle från RFSU.

Var nog länge sen jag såg så mycket kön samlat i en och samma tidning. Både i text och bild. Det hör säkert till det normala i Ottar. Känner redan att jag är ute på hal is när jag försöker blädderläsa Ottar som en italiensk modetidning. Men jag ber att få återkomma - och kanske hjälpa till med att reda ut varför det knullas så lite i chick lit-romanerna...

Lite allmän kuriosa är annars att Jan Björklund oförhappandes dyker upp på sidan 39. Han är tydligen feminist. Det är inte Folkpartiet-ministern Nyamko Sabuni. Inte ens liberal, enligt Ottar. Jag känner mig förvirrad.

Kommentarer
Postat av: Smul

Jag blev förvirrad en sekund och förväxlade med lars-gunnar, men jan tål jag inte.

2007-12-22 @ 12:27:20
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Dessutom ser hon på bilden misshandlad ut...

2007-12-22 @ 13:55:11
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0