Vardagsrealism på Öfvre

image64

Förvisso bor jag nära en skog, men jag bor också nära Bab Kitchen. Förmodar att restaurangen från början hette Kebab Kitchen. "Fingerlicking good" påstås maten vara. Ikväll orkade jag bara inte äta sushi igen. Favoritindiern på Roslagsgatan har semesterstängt så kvar fanns endast Baben om man ska äta under hundralappen. Hemma lagar jag bara mat när någon är på besök. Så inte idag.

Vad jag undrar är varför alla babhak och pizzerior har så deppig inredning? Lysrörsbelysning och en vägkrogstouch som bara känns lite tragisk. Man har försökt göra det fräscht med ett tegelmönster mot kaklet á la tidigt 90-tal men istället lyckas förstöra lokalen. Och här sitter jag alltså och väntar på min kycklingspett med ris som ensam kund. Kändes inte som Lufsen på julafton direkt.

Tänk vad enkelt det skulle vara att lyfta det här stället. En liten mysig italienare vore perfekt. Här fanns en tjock godmodig kock, levande musik, kandelaber och till och med en liten bar skulle få plats. Haga deli skulle kunna vara förebilden. Där är det alltid fullt och läget är definitivt inte bättre. Här blir man ju bara låg.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det finns en del ställen som verkligen lyckats sunka ner sina attribut rejält. Det krävs ganska lite för uppfiffning och det kostar antagligen lite jämfört med vad det skulle ge i kunder. Jag tror helt enkelt inte de förstår bättre.

2007-12-29 @ 22:44:01
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Tom

Nej uppenbarligen inte..

2007-12-30 @ 23:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0