C&D - mitt dåliga samvete

När jag, mamma och syster flög till London en gång, året kan ha varit 1997, köpte jag ett nummer av tidningen Cap&Design till resan. Visste då inte mycket om vare sig Cap eller Design men jag ville testa något annat än alla de musiktidningar som jag plöjde på den tiden. Jag fastnade direkt för innehållet och kommer ihåg att jag blev ganska avundsjuk på alla som fick jobba med design. Kanske var det just där som det första fröet såddes till mitt nuvarande yrke. Några år senare började jag plugga grafisk design på heltid.

Cap&Design, alltså branschtidningen för grafiska formgivare, ges ut av IDG och har funnits sedan 1987. Måste direkt erkänna att inte har varit C&D säskillt trogen genom åren. Jag borde förtås vara den evigt tacksam och köpa livstidsprenumeration. Men kanske ligger innehållet för nära det jag gör om dagarna. Något annat bra svar har jag inte gällande min upprepande otrohet.

Fördelen med att jobba på ett tidningsförlag är att förlaget prenumererar på många tidningar. Framför mina ögon på fikabordet ser jag idag plötsligt ett mycket bekant huvud, mitt dåliga samvete Cap&Design.

Det finns en del att säga om det senaste numret. Jag tar en konstpaus här och fortsätter snart med del 2.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Min Språktidning ligger långt ner i en hög med andra tidningar här hemma. Det är sällan jag tar mig tid för den. Lite samma symptom kanske. Men det irriterar mig, för jag älskar ju språk. Och tidningar förstås.

2007-11-27 @ 21:00:42
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Tom

Det låter ju så, märkligt symptom eller hur?

2007-11-27 @ 21:12:07
Postat av: Nonkomform

Jag har inte läst C&D sedan i somras, fast jag fortsätter att köpa dem. För mig är ursäkten att innehållet i tidningen ligger för nära det jag inte får göra om dagarna.

2007-11-27 @ 22:48:56
Postat av: nellan

HUA detta samvete...senaste numret landade på mitt golv o sedan på mitt skrivbord..har inte hunnit öppna. Skolan tar kol på mig. Borde läsa den...
Ska göra ett ärlit försök idag...för jag e ledig!!! Woooha!

2007-11-28 @ 12:54:20
URL: http://omeloo.blogg.se
Postat av: Tom

Stackars tidning, vad den än gör...

2007-11-28 @ 19:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0