Lokal-tabloiden allt bättre

Få tidningar skumläser jag som lokal-tabloiderna. Brukar oftast åka direkt ner i pappersinsamlingen. Min lokala gratistabloid är Östermalmsnytt. Undrar nu varför jag ignorerar den så pass. Men när huvudnyheten i senaste numret är att klubbräven Gustav Gelin bränt 400 000 kr på krogen på 14 år är det kanske inte så konstigt. Tycker mig ändå se en viss uppryckning den senaste tiden i tidningens form och innehåll. Mindre lokala händelser behöver inte vara ointressanta. En bra skribent kan koka soppa på en spik och spik finns det ju gott om här.

Det förekommer en hel del porträtt i tidningen och ganska mycket nöje om man räknar mat och dryck till den kategorin. På helt rätt väg tror jag. Ska läsa Östermalmsnytt med nya glasögon nu och lovar återkomma till den intressanta företeelsen lokal nyhetsjournalistik framöver.

Kommentarer
Postat av: Anonym

och from nu ska jag lusläsa din nya fräscha blogg Tom! Jag är ju ett gammalt fan.
Sen när är det dags för lektion två för mig och Kajsa vavava? :P

Kram från Bananas

2007-11-12 @ 15:54:50
Postat av: Tom

Sweet Bananas. "Gammalt fan" var inte dåligt. :)

"The teacher" is always ready.

2007-11-12 @ 17:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0