Välkommen

Någonstans i världen startas idag en tidning. Kanske handlar den om flugfiske, eller Havannacigarrer, eller så är det ett fanzine dedikerad stans lokala innebandylag.

Behovet av information och nyheter är enormt. Och att man kan göra business på information förstod en man vid namn Carl Aller redan 1877 då han startade Allers förlag och gav ut tidningen Illustrerad Familj-Journal, som senare bara hette Allers. Idag ger förlaget ut 28 tidningar

Typ papper är en blogg om tidningar och magasin, svenska och utländska. Men det kommer handla om annat också. Cigarrer kanske, vem vet... Och den utlovade dekadensen brukar ju komma av sig själv. Såg till exempel årets första julgran igår. Blev låg som fan. I alla fall så är jag tillbaka i blogg-träsket i en sprillans ny kostym.

Väl mött,

Tom Sörhuus

Kommentarer
Postat av: Marléne

Välkommen

2007-11-10 @ 13:54:22
Postat av: Tom

Tack :)

2007-11-10 @ 14:04:17
Postat av: Blingbling

Äntligen. Blev lite orolig att du försvinnit för alltid. Oj, vad glad jag blir. Dessutom gillar jag tidningar. Feta och glassiga magasine får mitt hjärta att klappa =D

2007-11-10 @ 16:18:43
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Tom

Känn dig som hemma och varmt välkommen bling!

2007-11-10 @ 16:28:47
Postat av: Mora

Måste väl få säga grattis ändå, då! Skulle gå in på din gamla blogg och leta efter ett gammalt inlägg som handlade om Blue-Hoo, Too Blue etc och hamnade istället här. Så kan det gå.

2007-11-10 @ 22:11:50
Postat av: Tom

Du är välkommen du också "född i Mora".

2007-11-10 @ 22:16:27
Postat av: Smul

Jag vet inte vilken sorts tidningar jag gillar bäst. Oftast de som har legat ett tag. Alltså de som man kan läsa trots att de är ett par år eller månader gamla. Hittade en massa ETC från 70 och 80talet hos mamman och pappan för ett tag sedan. Det var roligt att läsa dem. Fast så gillar jag DN söndagasmorgnar. Ibland önskar jag att jag tid att äta frukost på stan bara för att jag ska kunna läsa tidningen länge.

2007-11-11 @ 00:19:30
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: Tom

Söndags-bilagorna i både DN och SVD gjordes ju nyligen om. Ska försöka återkomma till det. Frukost på stan med färsk tidning är aldrig fel. :)

2007-11-11 @ 11:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0