080808-festen

Det flaggas i dagens morgontidningar för att den 8 augusti 2008 blir en stor festdag i stan. Hela Stureplan kommer vara avspärrat och en hemligt internationell artist kommer att uppträda. På Svampen kanske? Står inget om det. Det låter ju festligt.

Dock är jag lite orolig för att man kommer misslyckas kopiöst med valet av artist eller band. Snacket går säkert: "Det måste vara något folkligt, som alla gillar. Eros Ramazzotti brukar ju gå hem... eller Europe, har ju gjort det förr... och hur är det nu med Electric Banana Band, turnerar dom i sommar?"

Kan tänka mig många skräckupplevelser i trängseln tillsammans med Svenne banan den här unika kalenderdagen som aldrig kommer igen.

Om jag ingått i festkommitén skulle jag nog ha tänkt i banor som: Rufus Wainwright, Dramatenakuell; Jean Michel Jarre, också gjort det förr; Led Zeppelin, upplevelsen skulle räcka 2000-talet ut; Prince, party like it's 1999; Eller varför inte Madonna, kan kombinera partyt med att hon fyller 50 (otroligt) i år.

Fast man är ju realist. Skulle bli glatt överraskad om det till slut blir Håkan Hellström som får hedersuppdraget. Även om det skulle svida lite i en urstockholmares hjärta.

Kommentarer
Postat av: Jerk

hörde om den där festen..typiskt att jag missar den (semester i skogen)..så det kommer garanterat vara något jag skulle velat se..

2008-04-22 @ 22:00:59
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Hanna

Alla barn som föds den där dagen får ett Gröna kortet - på livstid. Det är ju något att hoppas på. Fast det är ju för sent nu förstås...

2008-04-23 @ 21:21:27
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0