70-talet vid fronten

image112

Man behöver inte vara ett trendorakel för att konstatera att 70-talet har smugit sig på i klädmodet igen. Utsvänga byxor och breda kavajslag syns här och var på stan. Gubbar som köpte sitt senaste par på jeans på Tempo 1978 går plötsligt omkring och ser hippa ut.

90-tal är förstås den starkaste trenden och visst fanns det väl inslag av 70-tal även i 90-talsmodet. Så det är nog i sin ordning.

Har dock ett problem. Jag gillar inte 70-talsmode något vidare. Passar inte i utsvängda jeans till exempel. Och min planerade makeover, som vår inhouse-stylist jobbar hårt på, går inte alls i linje med 70-talet. Skulle alltså kunna bli en flopp. 

Hmm....

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker det känns mest inne att vara lite halvute.

2008-04-02 @ 22:23:40
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Blinbling

Jag börjar se mycket 80-tal just nu. I modet vad gäller kläder alltså. Jag har inte riktigt sett det vad gäller design och reklam (än). Hellre 70 tal vad gäller möbler i alla fall.

2008-04-03 @ 17:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0