Nya dimensioner

image119

Saker man ser väldigt ofta har en förmåga att bli osynliga. Kan gå så långt som till ens partner. Ett bra exempel på detta är Abbas skiva The Album - kanske världens vanligaste tio-kronors-skiva. Har sett den så många gånger i dåligt sällskap att jag inte ser den längre. Att den håller till i lumpbackar beror på att upplagan var stor och helt enkelt sålde bra när den släpptes -77.

Men i ett helt nytt sammanhang kan en förlorad skönhet få tillbaka sin gamla lyster. Vid en LP-rensning ställde jag av en slump upp The Album på en hylla och slogs av faktumet att detta är ett mycket fint skivomslag, designat av Rune Söderqvist. Den får nog stå kvar på hyllan.

Mitt enkla råd blir således: Flytta runt på saker och föremål som du börjat tröttna på. Till och med din käresta.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vart har du ställt din käresta nu?

Jag tänker på det där med kläder. Kläder man inte set på ett tag är som nya igen. Lite roligare helt enkelt. Lätt att bli hemmablind.

2008-04-16 @ 22:00:23
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Ester

Men varför har jag inte sett det där omslaget?
Det verkar som att det ser bättre ut på din hylla än på skärmen... På något vis känns det som en komisk variant på 2000-talets illustrationer med akvarell och djur som man ser överallt. Nu är det en kängru istället för ett rådjur och en fiskmås istället för en uggla som gäller. :-)

2008-04-17 @ 08:50:25
Postat av: Tom

Hanna: Inte tänkt på kläder på det sätet. Men det är lite samma grej ju.
Ester: Snarare är 2000-talet en variant på något skulle jag säga... En korrekt iakttagelse annars. :)

2008-04-17 @ 22:44:00
Postat av: anna

åh vad fint det omslaget var, härliga -80 talet, jag har blivit egen nu(blogg)välkommen in...

2008-04-18 @ 15:32:00
URL: http://madelanna.blogg.se
Postat av: Ester

Haha! Ja, så ska det ju vara! :-)

2008-04-21 @ 13:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0