I drömmen är jag bara en man

image82

Sitter och funderar på varför jag ibland lyssnar på country. Man ska aldrig skämmas för musik man gillar osv. men rent teoretiskt finns det inte mycket i modern country som jag kan stå för.

I countrymusik hyllas mannen, familjen och landsbygden. Bilen också kanske. Och kärlek skildras mer stereotypt än i någon annan musik. Det här är inte jag. Men ändå loggar jag då och då in på iTunes-radion och väljer en countrystation som bakgrundsmusik. Om någon kommer på mig är det praktiskt enkelt att säga att det bara är radion.

Kanske är det så att jag har en inre dröm om ett bekymmerslöst liv på en ranch någon stans i södern med en fru som väntar på verandan när jag kommer hem från jobbet, var nu en countryman kan tänkas arbeta. Han sitter inte i en källare på Erstagatan i alla fall.

Hmm... Måste nog fundera vidare på detta. Kan rekommendera Country One (1.FM TM). Klichéer, överproducerat och mainstream. Jösses. Vad är det som händer med mig? Har en mandolin i garderoben också.

Kommentarer
Postat av: Jerk

Fan vilken snygg bild!
Min countryfavoritlåt är nog "You know it's country if it makes you wanna drink"..det är något oerhört tragiskt och vackert i titeln :)

2008-02-23 @ 14:08:11
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Tom

Ah, nynnar med.

2008-02-25 @ 00:23:12
Postat av: Blingbling

Counry är inte så dumt. Jag lyssnar på Dolly i smyg.

2008-02-25 @ 23:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0