Superlördagen på PSB

Utan att det var direkt planerat satt jag i lördags kväll tillsammans med tre amerikanska vänner vid ett mindre bord på Pet Sounds Bar och betraktade menyn. Tyckte mig uppfatta ett franskt tema som brukar innebära stora tallrikar och lite mat. Men oftast gott. Pet Sounds Bar har ett bra kök med personal som kan uppföra sig.

Den ene amerikanen var halvnorsk, den andre kvartsnorsk som jag, den tredje halvsvenska fast med rötterna i Texas. Under middagen diskuterades bland annat det stundande USA-valet. Barack Obama var favoriten. "Det får räcka nu med familjemedlemmar till före detta presidenter", tyckte någon. "Hillary Clinton kan aldrig vinna Texas, jag vet hur impopulär Bill är där", tyckte en annan. "Obama vill få slut på tramset att vi ska vara någon sorts världspolis", tycke en tredje. Det var ganska intressant att höra amerikaner diskutera politik.

Några timmar senare befann vi oss i baren på Snotty. Bakom bardisken stod ingen mindre än min gamle Accelerator-vän Sjöman 2, nära vän till Sjöman 1, som känner Korven, som jag delar lokal med. Fernet-shots åkte upp på bardisken och allt var lycka fram tills då den tatuerade barchefen gav Sjöman 2 ett ont öga. Jag förstod henne. Jobb och alkohol går inte ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0