Boogie (woogie) i baktakt

På fredagskvällen stod valet och kvalet mellan Johan Rencks debutlångfilm Downloading Nancy och Boogie, ett rumänskt relationsdrama.



Boogie
Av: Radu Muntean
Med: Dragos Bucur, Anamaria Marinca, Mimi Branescu, Adrian Vancica, Vlad Muntean, Roxana Iancu, Geanina Varga
Betyg: 1

En varning i festivaltidningen om feelbad gällande Rencks film fick mig och min festivalpolare att satsa vårt pund på Boogie. Det skulle vi inte ha gjort. Deppigare start på festivalen har jag aldrig upplevt. Storyn, miljön, karaktärerna, allt kändes bara Öst-ångest-depp och dessutom lite jobbigt intimt. Hade jag haft en filt tillhands skulle jag ha dragit den över huvudet.

Tur att det finns 174 filmer kvar att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0