Blogg-snickesnack

Ser i arkivraden att Typ papper snart fyller 1 år. Detta fick mig att tänka på ett samtal jag hade med en polare nyligen. Vi kom in på mitt bloggande.

Polare: Hur går det med bloggen?
Typ papper: Du läser inte alltså?

P: Nja, det var ett tag sen, tyckte nog din gamla var roligare...
Tp: Jasså. Mer personlig?

P: Ja, kanske det. Fast den nya är nog mer seriös och vuxen...?
Tp: Försöker hålla mer fokus. Har ett tema liksom.

P: Men kan inte temat frångås, eller är allt du skriver pappersrelaterat?
Tp: Nej, det är egentligen bara en utgånspunkt som hjälper till att hålla texterna mer allmängiltiga.

P: Måste de vara de?
Tp: Inte alls, men jag kan själv bli rätt trött på bloggar som blir för vardagliga. De blir meningslöa, som Facebook. Få klarar hålla ångan uppe. Till slut går det mest på tomgång.

P: Du bloggar inte lika mycket som förrut - har du tröttnat?
Tp: Visst var det roligast i början, men eftersom bloggen är mitt enda skrivforum känns det värt att fortsätta. Några trogna läsare verkar jag också ha. Måste ju tänka på dem!

P: Hur ser framtiden ut ur ett bloggperspektiv? Du fyller faktiskt ett år snart.
Tp: Ska försöka blogga mer om tidningar än jag gjort den sista tiden. Ser också redan nu fram emot bloggårskrönikan. Framtiden ser ljus ut.

P: Inga planer på att lägga av alltså.
Tp: Nej.

P: Kommer Sir Huus-bloggen att återuppstå en dag?
Tp: Man ska aldrig säga aldrig, men jag är tveksam. Man ska lägga av på topp.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag ser fram emot årskrönikan och mer pappersrelaterat bloggande!

2008-10-31 @ 20:15:04
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

Jag med!

2008-11-01 @ 22:41:26
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Lenox

well, jag skulle nog önska lite besök i SöörHuus-land ibland, men jag tror nog att jag får det också.

2008-11-02 @ 09:50:41
URL: http://paforskolan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0