Skäggens afton

En kväll som började på Debaser med Oklahomabandet Evangelicals, slutade med röda mattan på Spy Bar, Humlegården. Det var sommarpremiär för Spyans uteservering igår.

image148
Foto: Tom

Man skulle enkelt kunna prata på om hur ytlig en sådan tillställning är. En nyinförskaffad blå FCUK-tröja och Adidas Stan Smith på fötterna, som jag råkade bära för dagen, räcker inte långt bland kräsna modemänniskor. Snarare väcker det förakt. Tjejer för snygga och självupptagna för att ens våga tilltala trängdes i baren för att komma åt gratisdrinkarna och Andreas Wilson sågs glida runt i hatt med avancerat entourage. Säkert var alla där. Man tappar snabbt kollen på vilka som ingår i Stureplans kreddmaffia.

Ändå var min korta sejour i vimlet ganska trevlig. Ingen hade ju tvingat mig dit. I sammanhang som detta får man leva på hoppet att ett rikt intellekt kan kompensera en dålig tajmad klädsel, eller varför inte ett vildvuxet skägg.

Bevisligen var alternativ två mer gångbart. Att man ser tio år äldre ut än verklig ålder tycks inte spela någon roll. Alla flockades kring dessa män för att få rycka lite i Billy Gibbons-skäggen. Sommarens hetaste accessoar för män är ett faktum. (Öl sägs för övrigt påskynda utväxten av skägg.) Bara att börja odla.

Evangelicals då? Mja, när konserten äntligen började komma igång var den över. Här behöver Debaser nog tänka om. Knappt 30 minuter musik för 125 kronor kan få den trognaste av livegig-entusiaster att lacka ur. Med andra ord: För kort speltid för att recenseras.

Kommentarer
Postat av: Ester

Konstigt att det är inne med skägg
när det ska vara så rakat på andra håll....

2008-05-22 @ 22:48:52
Postat av: Tom

Mmm.. det är lite märkligt.

2008-05-23 @ 11:30:15
Postat av: Blingbling

Jag hade jublat av förtjusning om jag hamnat brevid er i baren.Jag hade dessutm bjudit på en runda Jack och ryckt i skägg.

2008-05-25 @ 10:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0