carl*s cars

image2

Jag gillar inte bilar. De är min fiende nr. 1 i trafiken, åretrunt-cyklist som man är. Och så har jag ju inget körkort heller. "Coolt", säger vissa. "Du är en looser", säger andra. Men jag läser carl*s cars.

Just precis - en biltidning. För en biltidning behöver inte nödvändigtvis handla om vilka fälgar eller däck som är hetast just nu. carl*s cars handlar om människor. Och människor kan ju vara ganska intressanta. Dessutom alltid fint foto rakt igenom hela tidningen. Att skapa och bygga ett magasin kring ett tema som bilar i det här fallet och våga ta ut svängarna utan att det blir nördigt är imponerande.

Cigar aficionado är ett annat magasin med liknande tänk. Personer som röker cigarr har bevisligen mycket mer gemensamt än bara själva rökat. Det är livsstilar vi talar om här.

Måste erkänna att jag upptäckde dessa två tidningar ganska sent för att vara tidningsformgivare. Är dock glad att jag blev tipsad nyligen i alla fall. Nu tipsar jag er som en liten mjukstart. Kolla förresten in carl*s cars flashiga webbplats. Strulig men klart annorlunda. Som sig bör naturligtvis.

Kommentarer
Postat av: Smul

press stop eller var köper man? verkar vara en bra söndagstidningspresent

2007-11-11 @ 11:00:51
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: Tom

Finns på Press Stop.

2007-11-11 @ 11:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0