Uppgörelsen



Den inringade pojken på bilden med trumman för högt upp vill inte vara där han är. Året är 1990. Platsen Kungliga slottet. Det är högvakt med The Pipes & Drums of the 1st Royal Engineers. Pojken heter Tom. Varför han deltar i högvakten är oklart.

18 år senare tittar samma person på en flygbiljett. Där står: From Stockholm To Glasgow (Prestwick). Planet går om några timmar.

Kanske bloggar jag i veckan om Whisky-destillerier, Mc-klaner, slott, sjöodjur, indieband och - naturligtvis, säckpipor. Om inte annat hörs vi om en vecka!

Be kind rewind.


/Sir H.


Kommentarer
Postat av: Smul

jaha säg bara inte att du och en vän till mig är på samma bröllop nu det skulle vara bra komiskt, jag menar i Skottland alltså.

2008-08-03 @ 01:33:08
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: apeacefulwarrior

Hallå där namne. Skööön bild! Jag har också en sådan där högvaktsbild någonstans. Ska gensast leta upp den. Smal var man på den tiden också! =)



Fasikens, klart vi ska ses men det är nog du som har mest att stå i av oss två misstänker jag hehe...så bollen ligger lite på din planhalva kompis. Jag kan egentligen när som helst, fast helst inte helger möjligen. Ja, du vet jobb och så...

Messa, eller ring så uppdaterar vi!

Kram

2008-08-03 @ 08:26:13
URL: http://ensublimtillvaro.blogspot.com/
Postat av: lillaq

Jag är klart impad!

2008-08-08 @ 12:10:27
Postat av: Hanna

Det är en underbar syn! Vilken merit!

2008-08-14 @ 11:29:56
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0