Längtan till Glasvegas



Jag besökte Glasgow för första gången i somras. Och naiv som man är ter sig källkoden till Glasvegas ljudlandskap helt uppenbar för mig. Det är vackert, kärvt och väldigt mycket Storbrittainen. Ett hjärta för ett fotbollslag. En smärta för ett oglamouröst liv. Vemod och frustration, men också styrka och driftighet.

Glasvegas musik är annars en het soppa kokad på U2, Interpol, Sigur rós och alla surf-influenser från 60-talet man kan komma på.

Jag längtar till de Brittiska öarna när jag lyssnar på Glasvegas.

Kommentarer
Postat av: Ester

Det verkar som att skaran frälst av Glasvegas är stor. Fast just nu längtar jag till Frankrike.

2008-11-21 @ 22:18:18
URL: http://missesters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0