Lilla stilskolan (tennis)

Får du inte in serven kan du alltid vara snygg på banan. Typ papper hjälper dig (om du är man) att sko och klä dig rätt på tennisbanan i sommar.



Kalla mig gärna snobb men det här är viktigt.

Skor
Du bör ha: Tennisskor.
Du kan glömma: Dubbskor, de förstör gruset. Hiphop-sneakers.

Strumpor
Du bör ha: Vita sportstrumpor som går en bit upp på vaden.
Du kan glömma: Strumplöst.

Byxor
Du bör ha: Raka shorts med ordentliga fickor på sidorna som gärna får vara vita.
Du kan glömma: Badbyxor. Shorts som går över knäna. Mjukisbyxor. Kortbyxor med minsta antydan till Hawaii- eller kamoflagemönster.

Tröja
Du bör ha: T-shirt med krage. Sannolikt är du inte sponsrad och kan kosta på dig en klassisk piké. Varför inte av märket Lacoste eller Fred Perry.
Du kan glömma: T-shirt med rockmotiv. Cykeltröja i lustiga färger. Bar överkropp.

Huvudbonad
Du bör ha: Pannband eller keps som matchar din övriga outfit.
Du kan glömma: Bandana, om du inte heter Nadal eller Moya i efternamn.

Racket
Du bör ha: Ett racket köpt på nollnoll-talet.
Du kan glömma: Ett retroracket. Det brukar väcka samma reaktion som retromode inom den alpina sporten. Det vill säga: "E han dum i huvudet eller...?!"

Bollar
Ni bör ha: Minst tolv. Mindre är inte helt seriöst. Dessutom får ni vara bollkallar mer än att koncentrera er på spelet.
Ni kan glömma: Vita bollar, de tillhör forntiden - tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är rökt på tennisplanen. Det är solklart.

2009-06-11 @ 10:01:32
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Tom

Redan före jag hunnit komma till tjejlistan?

2009-06-12 @ 14:23:35
Postat av: Hanna

Ja, särskilt som jag kände att jag passade in på vad jag kan glömma på det som uppenbarligen var killistan.



Har du någon förslagslåda förresten? Om du har det så har jag en önskan om att du ska titta på tidningen Res.

2009-06-12 @ 16:51:56
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Tom

Önskemål tas alltid emot. Jag ska kika på Res vid ett tillfälle.

2009-06-13 @ 12:37:04
Postat av: Blingbling

Vilken elegans han har i steget.

2009-06-14 @ 15:24:44
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Tom

Ja verkligen. Antar att du syftar på FP.

2009-06-15 @ 10:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0