00-talet

Man får inte glömma att ett decennium passerat också.


Jag i min gamla lägenhet. Året är 2002 och jag har precis börjat på Forsbergs. Av ekonomiska skäl lever jag uteslutande på filmjölk.

00-talet var årtiondet då jag sadlade om. Jag lade trumpinnarna på hyllan, sa upp mig från musiklärartjänsten och började plugga grafisk design.

Tre år senare fick jag min första anställning som formgivare på ett tidningsförlag. Fem år senare startade jag mitt eget företag.

Har aldrig ångrat mitt val. Fast när jag ser Peter Ersikne i högform - som på Weather Report dvd:n - kan jag sakna trummorna. Mitt musicerande är trots ny replokal ganska begränsat idag.

Vad 10-talet har i sitt sköte vet man aldrig. Eller som jag brukar säga: Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig - men det brukar bli ganska bra ändå.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken omsadling. Undrar vad nästa karriär blir?

2010-01-13 @ 18:03:30
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0