Mästar-teve



Min gamla tjock-teve står oftast svart och stum där hemma. Tittar förstås på film ibland, men sällan på kanal 1, 2 eller 4. Resten av utbudet försvann till Com Hem digital för ett tag sen.

Det finns dock ett undantag: Mästarnas mästare. Jag började följa det mycket fina programmet förra säsongen och sedan dess är jag Mikael Leijnegard trogen. (Håller jag på att förvandlas till sportnörd, eller pratar vi 40-årskris?)

Tja, kanske båda rent av. Min egen teori är att jag alltid tyckt om tävlingar av psykologisk karaktär, plus att programmet är rätt så feel good. Ingen onödig förnedring. (Om man nu inte anser att Brolins piruett á la 2010 är ovärdig en spelare från världslaget -94.) Själv hade jag nog varit ganska vass på psykpingis, fast precis som Sjöberg och Holm lätt fallerat i vattenlekarna. Må bäste kvinna/man vinna.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hade ett inlägg på gång om just detta program. Minna inte ens vad min reflektion var, men jag gillar programmet skarpt. Minimalt paktande och maximalt prestationsfokuserat. Dessutom är jag ju sportfanatiker.

2010-01-29 @ 14:24:47
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: moi

Av någon underlig anledning älskar jag också mästarnas mästare, och de kallar oss artister, och skavlan och på spåret.. Jag tittar betydligt mer på TV än du misstänker jag men det är ju gräsligt lite som är värt tiden.

2010-01-31 @ 22:20:17
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com
Postat av: Lillaq

Jag som är obotligt ointresserad av sport gillar programmet med. Kul att se deras självdistans och sen är det lite gulligt att dom faktiskt tycker att dom gjort nåt bra. Skönt att se Sjöberg med cigg och ett glas rött, ständigt ;)

2010-02-02 @ 12:30:54
Postat av: Tom

Ikväll är det drabbning igen. :)

2010-02-02 @ 16:29:54
Postat av: Blingbling

Underbart program. Man kommer tävlingsmänniskan in på livet.

2010-02-04 @ 22:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0