Spa(ra) pengarna - res till Tallinn

2009 var också året då jag och L reste i Norden. Om man räknar Estland dit, så blev det något oväntat höjdpunkten på The 09 North-tour.


Tänk Visby

Fem bra saker med Tallinn:

-Fin arkitektur. Den gamla staden påminner om Visby.
-Här kan min hitta oöppnade konserver från 60- och 70-talet. Som fortfarande säljs!
-Billiga (lyx)hotell och rimliga taxi-priser.
-Förmodligen inte platsen där du upptäcker ett nytt Glasvegas. Men hög nivå på de östdrillade klassiska musikerna. Tips: Var ute i god tid om du vill ha en bra plats i kyrkan.
-Om du fick välja mellan en trång, svettig hotellbeach på Maderia med rullstols-ramper ner i polen - eller ett stilla spa i enskildhet där värdinnor passar upp med varma handdukar ackompanjerat av Tchaikovsky. Vad väljer du?



En typisk syn i Tallinn

Kommentarer
Postat av: marla

Jag ska fråga Kryan om hon vill åka till Tallin med mig!

2010-01-11 @ 23:02:03
URL: http://mamarla.blogspot.com/
Postat av: Tom

Det måste ni!

2010-01-12 @ 11:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0