Året tjugohundrasju

Det började på en grabbtidningsredaktion och slutade på kundtidningsfabrik. Livets ytterligheter och vändningar upphör aldrig att förvåna mig. Året 2007 var ett innehållsrikt år - i mitt yrkesliv. 2007 var inte kärlekens år.

image62
Årets peak: Accelerator. På bilden bröderna Krotkiewski. Foto Tom

Det hände trots allt en hel del andra saker i periferin som kan vara värt att summera:

Musik
Årets skiva: CSS, Cansei de ser sexy
Årets omslag: Maximo Park, Our earthly pleasures
Årets grupp: Animal collective
Årets konsert: Arcade Fire på Annexet
Årets musikaliska peak: Accelerator

Mags
Årets magasin: Spanska Neo2, lever i en illusion att texten är lika stark som formen
Årets webb: GQ men style
Årets flopp: Cap&Designs formexperiment, Modette

Rörligt
Årets tv-program: Rapport, det enda jag sett på tv
Årets film: This is England
Årets dvd: 24 hour party people

Mode
Årets Mode: FCUK, alltid hög kvalitet och prisvärt
Årets klädaffär: Herr Judit, här hittar man alltid nåt
Årets plagg: Parkasen
Årets modeskribent: Marcus Dunberg, kokar en god spiksoppa
Årets lukt: Paul Smith Story, Nyfönat

Geografi
Årets gata: Surbrunns- eller Erstagatan
Årets skog: Lill-Jans-skogen, som alla tror heter Liljansskogen
Årets stadsdel:
Borough, London

Annat
Årets upp som en sol ner som en pannkaka: Facebook
Årets ord: Marinerad, bästa tillståndet på krogen
Årets blogg: Marlabloggen, min förebild (idag nerlagd)
Årets pryl: Cykeln, klassisk, tidlös, genial
Årets färg: Rosa
Årets dryck: Pernod
Årets bar: Snotty
Årets lookalike: Andy Summers (The Police) allt mer lik Tomas von Brömssen
Årets spam: InkClub, envis som en spermie
Årets fetisch: Hirsutism, just let it grow

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Pernod är en underskattad dryck. Jag fick en massa musiktips av min kollega 50-taggaren igår, Arcade fire var med där. Och jag ska börja lyssna på dem, nu.

2007-12-28 @ 18:40:59
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Ester

Gott Nytt År Tom och tack för att du delade med dig! Jag håller som bäst på att skriva ihop min egen årskrönika, men det går långt ifrån bäst... Ett år är låååångt har jag märkt.

2007-12-28 @ 20:12:32
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Tom

Hanna: Klart underskatad. Ja kolla upp Arcade, grymt liveband, men bra på skiva också!
Ester: Jag stryk 90 procent av krönikan.. Flummade ut och det blev pretto.. Men flumma fritt kan ju du. :)

2007-12-28 @ 23:59:59
Postat av: Ester

Haha! Jag får lita på min kunskap inom flummeriet då. :-)

2007-12-29 @ 14:52:44
Postat av: Blingbling

Lysande summering :D Och du.. 2008 blir kärlekens år. Det skålar vi för på nyårsafton :)

2007-12-29 @ 21:50:38
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Tom

Ja det skålar vi för!

2007-12-29 @ 22:25:01
Postat av: G.W

Årets klubba:Balti

2007-12-30 @ 23:57:12
Postat av: Tom

hehe

2007-12-31 @ 00:44:57
Postat av: Jerk

ja..ska inte Marla dra igång igen..
God fortsättning..

2008-01-02 @ 22:12:44
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0