Oväntat besök

image29

På hallgolvet när jag kom hem igår låg en trumtidning, Crash Magazine. Jag måste tydligen finnas kvar i någons människas periferi som trummisen. En gång trummis, alltid trummis, typ. (Har tidigare försörjt mig på musik och spelat trummor sen jag var tio år.)

Jag blev oväntat glad över den här gratistidningen. Det är väl knappast några fullblods-tidningsmakare som producerat Crash (ej att förväxla med modetidningen Crash) men blodtörstiga bloggläsare göra sig icke besvär den här gången. Nä, det vore värre än att svära i kyrkan att såga ner en oskyldig ovetandes gratis-trumtidning till dess minsta beståndsdelar. Familjen är helig, Rör inte min kompis, ja ni fattar.

Så lika förbiseende som en förälder om sitt barns brister tog jag mig igår, med stor entusiasm, igenom samtliga 36 sidor innan jag somnade sent. Sen läste jag om den på tunnelbanan på vägen till jobbet idag.

Tidningen handlar så klart om trummor, trummor och trummor. Kände igen några ansikten från senast jag läste en trumtidning, kan ha varit för kanske 150 år sedan. De var sig ganska lika. Upptäcker även många nya namn som bevisar att jag totalt tappat kollen på dagens trum-fixstjärnor. Men det är okej. Synd förresten att tjejer inte får vara med i hetluften. Figurerar En tjej i hela tidningen, i en annons.

Om jag trots allt finge ge ett råd till Crash Magazines redaktion så får det bli detta:

Visst, det är najs att ni låter trummisar skriva sina egna notiser. Men redigera och korrekturläs texten för guds skull. Trummisar har normalt inte tid att tänka på finurliga formuleringar eller banaliteter som att stava rätt. Vem har det egentligen?

Kommentarer
Postat av: Smul

Nej jag är nog kanske trummis alltså :)

2007-11-29 @ 22:57:29
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Varför kan inte jag få den, trummis som jag är. Kanske få figurera som enda tjej... Även om det nu finns en del tjejtrummisar...

2007-11-29 @ 23:06:08
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Tom

Smul: Är du också?
Hanna: Skickas alltså inte ens ut till tjejer. Skandal. Skicka argt feministiskt brev, alt ett foto när du är lättklädd bakom trummorna. ;)

2007-11-30 @ 08:53:16
Postat av: Anonym

stämmer bra, brukar du följa bloggen som har lagt märke till detta? :)

2007-11-30 @ 12:48:57
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: Nellie

hm jag har svårt att korrläsa mina egna texter. Så jag klandrar inte trummisarna. Inte alls.
Jag kunde tänka mig att gå loss på ett par trummor...köpte trumset til min brorson när han fyllde 3...kanske kan få låna dem??
Lättklädd...OH YES!

2007-11-30 @ 13:03:24
URL: http://omeloo.blogg.se
Postat av: Tom

Anonym: Har kikat in några gånger.
Nellie: Klart du ska låna!
Smul igen: Försökte kommentera på din blogg men måste man vara medlem nu?

2007-11-30 @ 13:33:46
Postat av: Smul

nix icke trummis, men jag menar att med tanke på mina formuleringar och stavning så kanske jag är det ändå?

jag vet inte varför det blev så där med kommentarerna, nu ska det vara åtgärdat!

2007-11-30 @ 18:13:37
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: Smul

http://www.jojofalk.se/blog/

kolla det här, du som gillar omslag :)

2007-11-30 @ 19:29:34
Postat av: Tom

Tack, ska kolla in. Du din blogg frågar efter lösen fortfarande. Var likadant på en annan blogspot. Måste man verkligen registrera sig?

2007-11-30 @ 20:23:19
Postat av: Smul

fattar verkligen inte detta

men jag har sett att de ändrat utseende på kommentatorsgrejen, men scrollar du ner verkligen, du kan kryssa i namn eller vem du är etc vad jag förstår?

i alla fall jag kanske ska prova på ett annat sätt också för säkerhets skull

2007-11-30 @ 21:27:11
URL: http://smuloravallt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0