Paris Texas

Den här veckan får bli vikt åt filmen kära pappers-vänner. Kanske går att härleda till papper på nåt sätt. Har hittills bara sett amerikanska filmer under filmfestivalen. Gårdagens film om lilla Juno var sevärd. Nog en slump att det blivit amerikanskt fast jag saknar de franska filmerna.

I franska filmer vill jag oftast leva. Lägenheter med högt i tak och en vardagslunk där allt är snyggt och smart. Har planer på att resa någonstans över jul. Tänkte först London som vanligt men det är kanske dags att bryta mönstret. I Paris har jag till exempel inte varit sen jag var liten. USA lockar lite också. Jag känner mig ganska fri. En skön känsla. Så har det inte alltid varit.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skönt att resa borer jul! Själv går jag och längtar till NY. Kanske blir en sväng i vår. Är det vår snart eller?!

2007-11-20 @ 22:08:02
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Tom

Snart ja! NY står på önskelistan här med.

2007-11-21 @ 10:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0