Midsommar

Har jämnåriga vänner som ofta skryter med att de får visa leg på Systemet. Man får höra det jämt. Själv har jag aldrig någonsin behövt visa leg när jag har köpt alkohol. Inte ens när jag köpte mitt första sexpack på Konsum under en klassresa i 6:an. Det här stör mig egentligen inte speciellt mycket. Skulle nog till och med bli förbannad om jag fick visa leg i dagens läge.

Dagen före midsommar är inte rätt dag att befinna sig på Systembolaget. Får känslan att folk vill bräcka varandra. Ju fler varor desto rikare socialt liv och desto mer lyckad midsommar väntar. Såg en man i kön balanserandes med tre stora flak Carlsberg. Alla tittade med avund på honom. Hade tänkt köpa en flaska vin men gick därifrån med tre kassar bara därför.

Min gamla blogg upplyste mig om jag på midsommarafton för ett år sedan sjöng julsånger hemma hos Micke K. Kan vara bra att ha en blogg som hjälper en att komma ihåg ibland.

Imorgon ska jag följa med L ut i skärgården någonstans. Har inte firat midsommar i skärgården sen jag blev lurad av en polare ett år att tälta på en åker. Det var ett fiasko eftersom det spöregna och min polare försvann på en efterfest och dök inte upp förrän dagen därpå - utvilad efter att sovit i en säng. Jag var allt annat än utvilad den midsommardagsmorgonen kan jag säga. Kan bara bli bättre den här gången.

Glad midsommar!

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Jag med ska ut i Skärgården. Till Ingarö. Vart ska du?

2008-06-19 @ 20:35:05
Postat av: Tom

Har varit på Ingarö några gånger, fint där. Ska till Hemmarö i norra skärgårn.

2008-06-20 @ 00:19:34
Postat av: smul

Jag, har biljetter till Tom Waits. Det finns kvar (konstigt nog) och det känns som att det kan bli sommarens höjdpunkt!

2008-06-22 @ 17:31:02
URL: http://smuloravallt.blogspot.com/
Postat av: Tom

Det kan lätt bli. Spelar han i stan?

2008-06-24 @ 19:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0