Zlatans knä

På en liten pub någonstans på östra Södermalm med en inpressad storbilds-tv i väggen fick jag i går min dos av vårt lands öden och äventyr i den i media så vansinnes-upphaussade EM-turnéringen i fotoll.

Första Sverige-matchen såg jag också på samma ställen. Det var magiskt. Zlatan var magisk. Sommaren -94 gjorde sig påmnind. SMS-kontakt med gamla polarna (nuförtiden i radhus med hund och Volvo) hela matchen. Samma magi infann sig likaså igår. Under första halvlek. Men någon gång i början av andra händer något - jag får en kris. Orkar inte besvara messen. Om det hade att göra med att Sverige bytt ut Zlatan och tappat spelet är jag inte säker på. Det känns hemskt att säga det, men jag kände mig totalt utråkad, blasé. Skiter i hur det går. Lämnar puben. Förlust 1-2. Jaha.

På onsdag sitter jag säkert där igen. Med drömmen om ett läkt knä och att -94 ska komma tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Jag såg matchen med ett gäng spaniorer. De drack cava när det var avblåst. Jag satt ölen i fel strupe jag.

2008-06-15 @ 20:50:32
Postat av: Hanna

När det går dåligt tänker jag också att jag skiter i det. Vem fan bryr sig!?

2008-06-15 @ 22:22:09
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Hanna

Och fin ny bild här!

2008-06-15 @ 22:23:57
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0