Beckmansutställningen -08

image146

Var på Beckmans slututställning idag. Det var ungefär som det brukar. En del bra, en del mindre bra, en del kanske bra. Jag förstod eventuellt bara inte.

Reklam & Grafisk form-studenterna var som vanligt mest tillmötesgående och stod plikttroget vid sina arbeten och väntade med vässade formuleringar som ökade förståelsen för projekten. Modestudenterna var också precis som vanligt rätt så ointresserade av besök och det smittade förstås av sig. Formstudenterna såg jag inte till. Även det en tradition tror jag.

Intryck gjorde i alla fall Liv Wadströms hyllning till konstnären Yves Klein, A colour of my own. Trevlig presentation och intressanta tankegångar kring färger och dess lära.

Anders Lövgrens musikvideogenerator, som han applicerat på mina vänner i Trellerborg/Sassnitz, var kul när man fick teorin bakom förklarad för sig.

Caroline Villards projekt Boulangerie, som handlade om en längtan efter att sova i ett franskt bageri, var speciellt och väckte frågeställningar om dilemmat att genomföra en skruvad idé. Något hon själv lyckats bra med.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag skulle kunna tänka mig att sova i vilket bageri som helst. Tänk att vakna till lukten av nybakt bröd dagligen.

Och fatta vad med deg...

2008-05-20 @ 21:00:23
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Ester

Deg är aldrig fel! Inte bulle i ugnen heller.

2008-05-21 @ 12:52:48
Postat av: Tom

Sängen och kuddarna var klart deginspirerande, dessutom nån konserverad bageridoft, som jag inte förstod var den kom ifrån.

2008-05-21 @ 14:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0