Very nice


Skottlands-trenden håller i sig

Papercut kan man köpa Very, en rätt så oansenlig liten tidning på matt papper som rör sig gränslandet kring mode, konst och kultur. Jag har gillat Very sen jag såg den första gången i en konstbokhandel i London för kanske fem år sedan. I år firar tidningen tio år och hittills har det kommit ut tolv nummer. Det är en skön känsla att bläddra i Very, som levererar både starkt redaktionellt material och fint foto.

Extra glad blir jag förstås när jag slår upp sidan tre och ser en bild som bara måste vara tagen i Sverige. Ett rött hus med vita kuntar på en ö där man också ser något som liknar ett båthus känner även en utpräglad asfaltsråtta igen. Jag studerar bildtexten närmare - Runmarö, i Stockholms skärgård! Dit har chefredaktören Uscha Pohl (London) tagit sig av någon anledning. Det är hon som står som fotograf till denna vykortsbild som illustrerar ledaren till jubileumsnumret Very 12. Inte dåligt.

Very ger även ut smakfulla city- och stilguider i miniformat. Finns förstås också att köpa på Papercut.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kanske måste göra ett besök på Papercut snart...

Ser för övrigt din vän - du vet, känd från tv - lite varstans. Idag senast på universitetet.

2008-09-04 @ 18:49:20
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Tom

Det tycker jag! Jaha, du ser mer av honom än jag gör just nu då..(Bussy med studier kanske..)

2008-09-04 @ 19:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0