Älska din nästa



Under mina snart tio år som formgivare har det bara hänt en gång: Att ett överenskommet arvode inte har kommit mig tillhanda. Med andra ord: En gång har jag blivit blåst.

De som blåste mig var dessa herrar. Bandet som kallar sig Hoffmaestro.

Arbetet jag utförde var en flyer för en spelning på Mosebacke. Det är förstås länge sen och summan var inte nämnvärt stor. Ändå kommer känslorna tillbaka varje gång jag hör något om bandet, vars musik jag annars gillar rätt så bra.

Nu är det ju ändå jul och jag är inte särskilt långsint av mig. Så när Hoffmaestro så vackert stämmer upp i manskör sträcker jag ut en hand till försoning.

Maestro's, skänk femhundringen till någon hjälporganisation (om ni skulle råka läsa det här och få en klump i magen). God jul. Strålande jul.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tom strikes back med att vända andra kinden till. Jag hoppas de ser, för inget spelar på känslor mer än oväntad förlåtelse.

2009-12-19 @ 11:49:50
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: alexandra



Vilket sammanträffande :)



Hanna, Tom, känner ni varandra?!



Hanna, kommer du ihåg mig, Alexandra (ex till en av dina WoW- och fiske-intresserade kollegor på Aba-du-vet)?

2009-12-20 @ 01:12:33
Postat av: Hanna

Vilket sammanträffande, visst minns jag dig Alexandra! Tom och jag är bloggvänner :)

2009-12-20 @ 18:07:48
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Tom

Stockholm är litet. :)

2009-12-20 @ 18:25:21
Postat av: Alexandra



Vad roligt!

Vi får väl styra upp ett möte i verkligheten nån gång... :)

2009-12-20 @ 19:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0