Den enda rocktidningen




Payoffs, endlines, deviser, paroller (vet inte vad som är rätt språkbruk) kan vara roliga att studera.
 
Några läsare kanske kommer ihåg Schlager - den enda rocktidningen. Schlager startade 1980 men slog ihop sig med konkurrenten Ritz 1985 och blev Slitz. Sedan 2003 använder sig Slitz av devisen För män som... En devis som man länge försökt att få ensamrätt till. Den har hänt en del med tidningen sedan Clash-numret 1984.

1992 kom Pop och utlovade 100% musik.

Sonic är enligt egen utsago Sveriges musiktidning.

Café är den moderna mannens bästa vän.

Pause var ett tag det smarta livsstilsmagasinet för män och kvinnor.

Diego (idag nerlagd) - karriär med hjärta - livsstil med hjärna.

Playboy var på 70-talet helt enkelt Playboy - entertainment for men.

Fler kärnfulla tidningsparoller (paroll = bästa ordet) motages gärna!

Kommentarer
Postat av: Ester

Kul läsning! Jag ska kolla runt i tidningshögarna här hemma och se vad jag hittar...

2009-01-18 @ 11:42:16
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Tom

Ibland är parollen svår att hitta märkligt nog. Men oftast finns den ju där på omslaget.

2009-01-18 @ 17:56:39
Postat av: Lina

Rock on

2009-01-20 @ 00:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0