Gult kort, Filter



Jag gillar Filter. Har gett den bra omdömen på bloggen tidigare och utnämnt Filter till årets svenska tidning 2008. När jag bläddrar och läser i det senaste numret blir jag besviken. På två saker:

Det svarta omslagstemat var bra i tidningens första nummer. Men nu börjar det kännas lite dystert och är förmodligen rätt så svårjobbat för formgivarna. Man vet inte alltid hur länge en till synes bra idé är gångbar. Dags att se över det.

Carolascoopet med draghjälp från kvällstidningarna var snudd på genialt. Och jag räknar till 22 (!) sidor Carola. Imponerande. Eller? Jag börjar läsa men tappar tråden och intresset ganska snabbt. Tyvärr. Skribenten eller Carolas fel, jag vet inte. Det är givetvis inte mängden tecken som avgör om det är bra läsning eller inte.

Kommentarer
Postat av: Ester

Det är mycket Carola nu.

Medias eller Carolas fel, jag vet inte.

2009-01-30 @ 22:41:32
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Smul

jag har just köpt en prenumeration på filter och blev skitsur för att det handlade just om Carola i 22 sidor! jävla carola säger jag, jag trodde jag skulle slippa henne i filter.

2009-02-01 @ 00:47:25
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: Tom

Ester: Det är mycket nu.

Smul: Hej, länge sen. Ja, i ledaren försöker man nästan bortförklara Carolasatsningen vilket är märkligt. Fast någonstans tycker jag lite synd om henne också.

2009-02-01 @ 20:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0