Polare vill ha råd

  

En polare skulle köpa en helårsprenumeration på en tidning till sin brorsa som är rocknörd och frågade mig till råds.

Polare: Vilken musiktidning skulle du säga är den bästa?
Jag: Hmm.. Ska det vara om musik av vår tid eller tillbakablickande om Led Zeppelin, Stones, Cream etc...?
Polare: Nja, gärna fräscht, kommer inte köpa Classic Rock eller Mojo eller så.
Jag: Då skulle jag nog säga The Wire. Ett gediget, brett och rätt smart magasin som satsar på längre features och skriver om ny musik. Perfekt tror jag..
Polare: Cool, den ska jag kolla in!

Ett par veckor senare.

Jag: Hur gick det med presenten till brorsan?
Polare: Jo, bra. Köpte en tidningsprenumeration!
Jag: På The Wire?
Polare: Nä, på Sweden Rock.
Jag: Jaha? Vad kul.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så bra att dina råd kom väl till pass. En annan gång kanske.

2009-01-13 @ 17:15:43
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0