Michael Jackson 1958-2009


En superstar som jag vill minnas honom

Vad ska man säga en dag då nyheten om att Michael Jackson är död når en?

För flera generationer är han kanske mest förknippad med skandalerna och galenskaperna. För mig och säkert många i min generation är han cementerad som kungen av soulpop. Inte ens Prince kan mäta sig med Michael Jackson.

Jag var hårdrockare i början på 80-talet, men när Thriller släpptes var det kanske den bästa skivan jag hade hört. Eddie Van Halens gitarrsolo på Beat it var mitt alibi för att våga ha skivan synlig för hårdrockspolarna.
 
Tack för stor musik och oförglömliga moves, Michael.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken dansare. Vilken kille.

2009-07-13 @ 22:37:30
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0