Pappersnytt



Jag var helt säker på att den första jag skulle känna igen när jag kom in på mässan var Göran Greider. Vet inte varför. Och visst blev det så. Fast i egenskap av en pappfigur i fullskalig storlek. Det var på Albert Bonniers förlags område tror jag.

Göteborgs bokmässa är paradiset för en pappersälskare. Det är nästan omtumlande att gå omkring bland alla avdelningar och montrar där allt, verkligen allt, inom bokväsendet finns representerat. Men här finns också tidningsförlag, organisationer, små gillen och till och med en penntillverkare på plats.

Kl. 23.56 var jag tillbaka på Centralen med fyra kassar fyllda med, ja gissa... Det finns hopp kära pappersvänner.

Mässan i korthet:
Bäst: Papper, papper, papper.
Sämst: Att det inte fanns så många soffor/fåtöljer att softa i.
Roligast: Aftonbladets piprökande fiskargubbe ovanför debattscenen.
Gladast: Johan Ehrenberg, efter det att jag signat upp mig på en ETC-prenummeration.
Tröttast: Jag, när klockan ringde 04.45 på torsdagsmorgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0